Möte på promenaden

(null)

Idag på promenaden så träffade jag på en gubbe på vägen hem. Jag gick i shorts och tränings-bh och han kom med sin rollator, skjorta, långbyxor och powerboots. Vi stannade o pratade med varandra o han var väldigt trevlig att prata med. På slutet så förklarade han vars han bodde o jag sa att vi hade träffats förr så jag hade koll på vars han bodde. Han skrattade o sa att han var lite till åren. Sen frågade han om jag visste hur gammal han var. Nej sa jag och skakade på huvudet. Jag är snart 95 år sa han, jag är född 1923.
Där och då höll jag på att tappa hakan. Jag berömde honom och sa att han verkligen var i god vigör. Han skrattade, sen sa vi hejdå då han skulle promenera vidare till sitt märke innan han vände hemåt igen.
Vilken jäkla krutgubbe!

Kommentera här: