Vecka 40, hej hej!

Det är som väntans tider nu.
O så är det lite schizofren-tankar. Jag vill både att den ska komma ut men samtidigt är de ju som tryggt när den ligger kvar i magen. Fast där kan den ju inte ligga kvar hela tiden, haha.
Ut ska den ju :)

Såhär i efterhand vore de ju jäkligt praktiskt med kejsarsnitt. Då skulle man veta vilket datum de blev av o så skulle man inte behöva oroa sig för smärtan, att gå sönder och sedan kan man ju faktiskt få men för livet. Som att man inte kan hålla tätt varken i nr ett eller två, eller att sexlivet försämras. Knipövningar, jag vet.

Alla som har berättat om sina förlossningar säger att man glömmer smärtan så fort ongen är ute. Det låter ju spritt språngande galet de. 
Om vi hade valt kejsarsnitt så kanske ongen skulle ha kommit ut idag. 
Jag tror de vörtte så för Jenny och Robert med Teija, att en vecka innan beräknad ankomst så blev de inplanerat kejsarsnitt.

Ja, det låter ju väldigt praktiskt. Om de blir en nästa onge så ska jag nog fundera lite mer på de där med kejsarsnitt :)
Planerat och praktiskt :)

Kommentarer:

1 Kristina O (den äldre) 😅👵:

Förlossningar är ashäftigt Bella! Själv var jag livrädd för kejsarsnitt när William kom. De förberedde tom för det, med att ta blod innan och hade personal som kunde ta över. Men det slapp man, för han forcerade utgången 😉 Gick inte att hålla emot! Det där med sexlivet kommer ju igång, vi vart ju gravida igen när Oliver var 8 månader 😅

Svar: Haha, du är så rolig o klok du 😘

Jag ska försöka o intala mig nå positivt så jag klarar av de. Det är ju massa människor som har gjort de innan mig o jag ska väl inte va sämre 😉
Ja, vi må ju se till så de kommer ett syskon också. O jag tycker ju att vi kan synka så att du o Robin får ert tredje, vi vårt andra o Kristina o Fredde fr sitt första. Det vore ju party de 😍🤗
Isabelle Elfvendahl

2 Kristina O (den äldre) 😅👵:

Det där med ungar samtidigt lät ju toppenbra! Säg bara till när det är dags 😉

Svar: Perfekt! Då ska vi bara tajma så att Kristina den yngre är mä på noterna 😇🤓
Isabelle Elfvendahl

Kommentera här: