Två lediga dagar

I onsdags var jag ledig och hade mamma på besök :) Vi fikade frunch, var iväg på ica (bara det var ett äventyr, haha) o sen bakade vi kubb och chokladsnittar. Jättekul o tiden bara flög iväg.
Pappa hade en ta-hand-om-sig-själv-dag, så när han va klar med allt så kom även han hem till Borgsjöbyn. Pappa har börjat med viktväktarna, o han fick en guldstjärna den här veckan, riktigt bra jobbat :)
Bjöd dom på middag, det blev Mickes favoritmat, köttfärssås o spaghetti då han kom hem lagom till middagstid o gjorde helg, härligt och mysigt o ha honom hemmavid igen :)

I torsdags startade vi dagen med att göra en tunnbrödsdeg. Herregud vad de blev söligt, kladdigt och skrattigt :D Micke, min alldeles egna bakmaskin! ;)
Sedan begav vi oss bort på Näset och Harprå och umgicks med Nanni (Mickes farmor) och Vanja. Dom var i full gång med bakningen så vi fick starta med att fika nybakt bröd, mums!
När dom var klar med sin stöpa så var det min o Mickes tur. Jag kavlade och Micke gräddade :) Med lite tips och råd från Nanni och Vanja så lyckades vi göra brödkakor av alla ämnen. Så jäkla kul och roligt att ha i frysen. Nu känner man sig lite extra rik :)


Efter bakningen var klar så åkte vi till Fränsta och lämnade ett paket bröd till Mickes mamma och ett paket till min mamma o pappa.
Dom blev jätteglada allihopa :)

Inte nog med det, vi vörtte bjudna på middag på Näset, något jag aldrig ätit tidigare. Köttsoppa med klimp. Ett långkok på älgkött som var riktigt gott. En värmande och god rätt i vårat nuvarande ruskväder :)

Kommentarer:

1 Mamma:

Tusen tack för tjuckpickebröstuten, den var hur god som helst 😘😘

Kommentera här: