Målning, äventyr och motorsågshjälp

(null)

Idag har det varit blåsigt. Mamma var hit o passade Ida medans jag målade lite på huset. Nu är gavelmålningen på "rätta" huset klart. Så snart är de dags o lämna tillbaka ställningen till Örjan. Behöver den bara en liten stund till då de ska målas ovanför trappfönstret, sen räcker de att gå på hustaket o använda stege på resten. Woho, snart är alltså hela utsidan på huset klart o betalt! :)

Medans jag målade så hann mamma gå en promenad på 5 km med Ida o Hedra o sedan hann hon mata Ida med lite barnmat också :)

De betydde att Ida var tankad o redo för nästa äventyr, nu skulle de ut o plockas lite ris till gravarna samt att jag skulle plocka lite mossa till ljungen som jag ska plantera på bron. Allt gick bra, Ida sov i bilen o jag o mamma blåste inte bort, haha. Men på vägen hem blev de bom stopp. En gran av de lite större måttet hade lagt sig tvärs över vägen. Jag älskar ändå att mamma tog på sig granris-plockar-handskarna o gick ut o tog sig en titt på trädet. Hon är en stark kvinna, men där fick hon känna sig besegrad :D
Jag ringde en vän o lite senare så kom han som en räddare i nöden med motorsåg :) Tack Robert, o tack Jenny för att jag fick låna han en svängom :)
De är bra mä vänner :)

Kommentarer:

1 Mamma:

Ja det var en händelserik och rolig dag 😂🤗❤️

Svar: Jätteroligt o umgås mä dig mamma, o tack för hjälpen idag ❤️
Isabelle Elfvendahl

Kommentera här: