En sån dag, en sån äventyrsdag

(null)
Hedra, Rankleven o Ida

Idag skulle jag o Ida upp till Ånge på babyrytmik med Jenny o Teija. Jag gruvade mig lite för att de skulle va mycket folk o att Ida skulle skrika. Så jag förberedde mig genom o ställa klockan på 7. Planen var att ge Ida välling, o sen ut på en sväng runt byn o rasta Hedra, o att Ida då skulle långsova. Så när vi sedan kom hem så skulle jag göra mig iordning, klä på mig, sminka mig o äta frukost. Sedan skulle jag väcka Ida klockan 9, ge henne gröt o sedan åka till Tälje o hämta opp Jenny o Teija för att vara oppe i Ånge till klockan 10.

För det första så somnade inte Ida på promenaden. Inte äns en liten sväng. Så när vi kom hem tänkte jag ge henne gröt o så trodde jag att hon skulle somna o sätta hon i babyskyddet så hon kunde sova opp till Ånge. 
Icke. Tänkte att hon kunde somna i bilen då så hon kunde få en powernap på vägen opp.
Icke. De slutade med att hon va vaken till ungefär 11.40. O då stängde dom klockan 12 så de vörtte ingen långvila, haha. 
Det blev ingen babyrytmik idag då den va inställd, utan istället gjorde vi ett fotavtryck i trolldeg som sedan skulle bli en gipsavgjutning :)
O tro inte att de va lite folk heller. Tror dom surrade om nå rekord att de va ca 30 mammor där. Herreminje. Men jag överlevde, o Ida skrek inte. Så det kändes bra :) kanske vi till o mä kan åka opp en gång till. Vi må ju testa på den där babyrytmiken o se vad de är för nå :)

Så efter detta begav sig brudligan till affärn, på med bärselarna o så gjorde vi de vi skulle :)

När vi sedan kom hem på byn så tog vi en bypromenad. O då somnade Ida o sov hela bysvängen. Som sagt, en riktig äventyrsdag, både för Ida och för mig :)

Kommentera här: