Löneförhöjningen

350:- fick jag i höjning. Snacka om att bli besviken. Spott o fräs o tvi vale.
När jag hade mitt lönesamtal så lät de som guld o gröna skogar. Jag blev till o mä peppad på o få beskedet med posten. Äntligen har de blivit ordning o reda på arbetsplatsen.

Efter 12 år på samma arbetsplats så har jag nu 23250:- i månadslön.
Fy vad upprörd jag blir. Skitlön.

Det är liksom så de värmer i hjärtat o man känner sig värdefull o bra på sitt jobb. Eller nej, kör tvärtom på de. Jag känner mig som en påse skit. Så värdefull är jag för Din Tur Kundcentra, Kollektivtrafikmyndigheten i Västernorrlands län. 

Kommentarer:

1 Kristina Olsson:

Ja men då är vi 2! Så jävla less på jobbet nu😅 Jag fick lönebesked utan lönesamtal. Jävligt konstigt tycker jag. Vi har även sjuka glapp som retar mig nå jäää******.... Har du ingen smart idé så kan vi göra något ilag?😂😘

Svar: Vi ska banne mig komma på nå smart o bli egenföretagare! Må bara hitta på de där smarta 🤪😘
Isabelle Elfvendahl

Kommentera här: