Inspirerande

Jag läste just ett blogginlägg av tjejen som har kontot som heter "iskogochmark".

Trots något tokigt som hade hänt henne så slutade de med att hon uppskattade det hon hade och kom till insikt att man inte måste konsumera allt som samhället vill få en att göra. 

Jag önskar att jag kunde vara lite mer så. Jobba mindre, ha mer tid i skogen och göra sånt som får mig att må bra i kropp och själ.
Jag kopierade en text från hennes inlägg som jag tog till mig.

"Samhället lurar oss varje dag och får oss att tro att vi behöver konsumera och tjäna massa pengar för att bli lyckliga. Jag tror inte att en ständigt uppdaterad garderob är vägen till den sanna lyckan, den nyaste bilen är inte heller det. Lycka handlar om att skapa minnen för livet, om relationer, upplevelser utanför jobbet (om man inte har ett roligt jobb), möten med nya människor, ny kunskap, vackra vyer och att kunna vara tacksam för det man har."

Oerhört kloka och inspirerande ord ❤️

Kommentera här: