Babyshower surprise

I lördags så klev jag upp i skaplig tid o tänkte ta en skogssväng med voffan så hon fick härja av sig. När jag va påklädd o redo för utgång så kom Micke upp o jag undrade om inte han ville följa med han också. Efter lite utfrågning om hur långt jag skulle gå och sedan en förklaring om att det inte skulle gå för de skulle ta för lång tid så förklarade han att vi skulle vara någonstans klockan 10. Men mer kunde han inte säga, o så log han sådär lurigt.
Okej tänkte jag och hängde med på noterna. Micke kan ju vara lite lurig o påhittig :)

Så han följde med på en promenad runt byn o sen kom vi hem o åt frukost. Jag försökte o luska ut vad vi skulle iväg på, eller iaf vad jag skulle ha för kläder. Fick reda på att vi skulle träffa nå folk lite senare. Så, inga vara ute i skogen kläder, men drog på mig ett par långkalsonger utfall att ;)
Mhm, undra just vad han har för hemliga planer tänkte jag. Kanske skulle vi umgås med Kristina o Fredde, för de kändes som att de va längesen. Kanske vi skulle till Sundsvall o äta middag o gå på bio ilag? De hade vi ju surra om förut.

Så bar det iväg. Först åkte vi upp till Torringen för Micke ville se om de va nå is på sjön. Mhm, tänkte jag, undra vad vi ska göra där, egentligen. Upp till Torringen for vi o sedan for vi tillbaka ner mot byn igen. Vidare upp mot Ånge. Då började jag o fundera om vi skulle hämta någon vid tåget. Men nej. Vi fortsatte hemåt igen o åkte in i byarna runt ikring. Nu förstod jag inte alls. Sedan ner på Näset o hälsade på Monika, eller ja, vi såg na iaf genom  bilrutan. Okej, vi kanske ska på Näset o hälsa på? Men icke, Micke körde vidare o sa att jag snart skulle förstå. Själv började jag o bli lite otålig o ville röra på mig, jag påpekade att jag visst hade hunnit gå den där skogssvängen. Men Micke bara flinade o sa att isf hade han kidnappat mig efter vägen ;)
Sen började vi o åka hemöver till Borgsjöbyn. Aha, de kanske är någon hemma hos oss tänkte jag. Tove o barnen?
Men ingen ovanlig bil fanns på gårn, o dörren var låst. Knepigt, inte heller den gissningen var rätt. Så jag gick in o möttes av rosa o blåa dekorationer, dukat bord och där, där inne i köket så uppenbarade de sig människor, inte bara en, utan flera stycken! De va Tove, Linnea, Alvin, Kristina O (den yngre), Kristina O (den äldre), Mamma, Vanja och Anna. Jag blev alldeles chockad och rörd! Dom hade donat och grejat en överrasknings-babyshower för mig medans jag satt i en bil o blev lite otålig över att bara sitta still ;p
De va serpentiner, ballonger, blöjor, bakverk, blommor, smörgåstårta, nappar och massa underbara o roliga grejer :)
Såhär i efterhand blir jag tårögd. Att få ha äran att ha så fina människor i min närhet, det är någonting som värmer mitt hjärta. Tack Kristina O (den yngre) som drog igång de här, o tack alla ni andra som hakade på! Jag kommer alltid att minnas det med värme och ni ska veta att ni allihopa är guld värda för mig <3

Btw, de va som sagt blöjor överallt! Hittade ett tiotal i sängen när vi skulle gå l lägga oss, o Micke hittade en blöja i sin kalsonglåda :D Har även hittat i skafferiet och idag hittade jag en blöja i frysen, haha!



(null)
En dag jag aldrig kommer att glömma <3

Kommentarer:

1 Mamma:

Det är alltid roligt att överraska, och speciellt nån som man tycker väldigt mycket om 🤣😘🤗

Svar: ❤️
Isabelle Elfvendahl

Kommentera här: