Motionerat

Idag hade jag massage på jobbet hos Eva. Hon är en person som utstrålar värme och jag tycker att hon har sunda värderingar och tankar gällande träning.

Det är nåt vi ofta pratar om, träning. Och hundar, självklart hundar :)

Idag sa hon något som jag tänker anamma. På tal om träning så berättade hon nånting om hennes träning, sen ändrade hon sig och bytte ut ordet träning mot motionering istället.
Det gillade jag. Träning är ett ord som innehåller för mycket press, stress och hets.
Motionering däremot, det tycker jag låter som att det är någonting man gör av egen fri vilja. 
Det är någonting som jag gör för att hålla min kropp och mitt välmående på en nivå där jag vill vara.

För mig är det sunt.
Att röra på sig för att det är skönt och för att man vill. 
Att motionera helt enkelt :)


Här kommer lite bilder från kvällens cykeltur. Det var mycket positivt; vindstilla, kvällssol och Bruce Springsteen i lurarna :)

Kommentera här: