Inspirationskälla; Nevnarien

Nevnarien
 
Jag halkade in på hennes blogg för ett tag sen o efter den dagen så har jag fortsatt att halka dit. I början så tog de tid att hitta tillbaka iom att bloggnamnet var ganska svårt att komma ihåg, men sen så. Den som söker skall finna, eller hur lyder det gamla ordspråket?
 
 
Hon har fått mig att återupptäcka o vidga mitt intresse för fotografering. Hon har även fått mig att inse att gråa och "trista" dagar kan bli helt underbara fotografier, speciellt när himlen har flera olika nyanser av grått. Himlen blir lite som Mr. Grey. Hatad men samtidigt älskad. Typ.
 
Läser man hennes blogg så får man tillgång till hur och varför en bild blir som den blir. Man får lära sig grunderna, och hur slutartid o bländare fungerar osv. osv.
Det är lättbegripligt och många gånger så känns det som att hon har lagt ner glädje i de hon skriver, för de är så jag uppfattar innehållet, o jag förstår nu att det förmodligen är det som gör att jag verkligen gillar denna blogg. Det är glädjen och inspirationen som drar mig tillbaka.
Lyckas man prestera detta med ord och bild så tycker jag att fler borde läsa vad hon skriver.
Fler som får dela glädjen som jag känner när jag får en aha-upplevelse o får förståelse varför ett foto blev som de blev.
 
Helt klart värt att gå in o kika på vad denna brutta har åstadkommit. Det är inte bara vackra bilder utan det verkar vara en människa med mycket positivitet, kreativitet och som topping lite "tramsighet" :)
So, here you go; Nevnarien.
 
 
Tack för att du delar med dig, jag har lärt mig jättemycket.

Kommentarer:

1 Sofie:

Men tack för tipset på bloggen!! Nu kanske man ska börja slänga med sig kameran och börja fota ''på riktigt''!! :D:D:D

Svar: Varsågod :) Ut o fota på bara, de kan inte mer än gå åt helvete, o gör de de, då lär du dig säkert av de också :)
Elfvendahl

Kommentera här: