Blåmärke i halsen?

Kan man ha blåmärken i halsen så har jag det! Hostan har blivit min nya kompis, själv försöker jag att ignorera den men den klänger sig fast lika självklart som regn på midsommarafton.

Jag har hostmedicin som jag tar 3 ggr per dag, som smakar kanongott! Jag tvingar i mig honung flera gånger per dag (för den som inte vet de så tycker jag att honung är väldigt motbjudande o oätligt) Igår gurglade jag även saltvatten.
Jag måste bli bra tills på lördag. Jag jobbar nämligen i helgen, o på lördag är de första december. Vilket i sin tur innebär att jul/nyårs resorna släpps. Så förmodligen lär de ringa på som satan. Att sitta på jobbet med den här hostan, de vill jag verkligen inte. Så, jag hoppas de här är sista natten jag behöver kliva upp o bli vaken pga hostan.
Den måste begripa att jag inte vill vara BFF nå mer, off you go!

Kommentera här: