Minisemester och omvänd pension

Idag åker jag med Tove Love upp till Holm och har lite quality-time med henne. Trevligt trevligt!
Så imöra, på våran gemensamma lediga dag, har vi planerat in en stadsresa till Sundsvall.
Jag tror att jag ska leta reda på en jacka som ska bli en såkallad "fin-jacka". Jag har ju inte riktigt någon sån, så det är väl lika bra att köpa sig en när pengarna från löningen bränner i plånkan ;)

Idag har jag även träffat en gammal vän som det var evigheter sen jag såg sist, Johanna.
Alltså... suck. När hon visade mig bilder på hennes yngsta barn, Kajza, så kan ju den lilla parveln gå o greja runt hur mycket som helst. Hon är 2,5 år.
Sist jag såg henne så var hon i sova-äta-växa-stadiet. Det om något visar att det var alldeles för längesen som jag umgicks med Johanna.
Jag har sagt det förr och jag säger det igen; man borde få sin pension när man går ut skolan och ha den i en massa år, sen kan man jobba tills man dör.
Tänk vad många människor som ska ha slitit sedan skolutgången och sedan dött innan dom har fått sin pension.
Nej, mitt förslag låter mycket bättre. När man är ung och frisk i kroppen bör man få utnyttja det till fullo.


Näni, nu ska jag göra mig ready för att hämta Toves bil och sedan leka färdtjäns-driver och hämta henne utanför jobbet. 1o poäng till Bella, check!

Kommentarer:

1 buy essays:

I fördjupningarna i hans själ, åstadkommer jag stora bedrifter, segrar och goda gärningar - så ta itu med livets bekymmer, har jag haft varken styrkan eller tiden.

Kommentera här: