Toves reaktion

Som lästs i tidigare inlägg så köpte jag ju blommor åt Tove i fredags, även att jag städa o diska åt na, DUKTIG BELLA! ;)
Hon skulle komma hem på kvällskvisten, runt sju.. Så jag satt hemma o vänta på någon reaktion..
Strax efter sju ringer hon.. Hon surrar på o undrar om vi hade nån bestämd plats att åka o grilla på, jag berättade lite luddigt om beskrivningen jag fått från Henke.. Eftersom vi inte visste precis vart de va vi skulle stanna först o främst, för att sedan "följa en tunn stig" i skogen, när de var mörkt ute, de kändes inte som en lysande idé.. De kändes som att vi skulle irra bort oss :p Men Tove kom då på att hon kunde komma hit istället.. Javisst tyckte jag, o undrade vars hon var.. Jo, hon hade just kommit hem o satt ute i bilen.. Hon menade på att hon kunde komma på direkten.. Shit tänkte jag, hur ska jag få na o gå upp i lägenheten först?! Jo just, jag hade ju fått vin av Camilla under dagen, så jag tipsade att vi kunde dricka de, men att de inte va så mycket.. Så hennes förslag var att ta mä whisky o fisherman o grejer, jag tackade ja till fisherman, hon blev ivrig o sa att vi skulle ses snart.. O nu va de jag som blev ivrig.
15 min senare kommer de en Tove o en Assi inrusade i lägenheten, Tove stampar lite tjurigt in, hon såg nästan ut som en liten unge som inte fick som den ville.. Jag skrattar åt na när hon klampar in i lillrummet eftersom jag sitter i vardagsrummet.. När hon får syn på mig börjar hon o gråta o säger att jag inte får göra sådär.. Hon kramar mig länge o är tokglad.. Precis en sån reaktion som jag ville ha! :)
Även att hon berätta att de första hon tänkte när hon kom in i lägenhten va att de va någon som hade gjort inbrott o stulit hennes plastback! HAHA! Sen hade hon gått in i vardagsrummet o sett att filten som Assi hade rivit ner kvällen innan var ihopvikt, o blomjorden som katten rivit ner var borta.. DÅ började hon ana att de inte va nå inbrott.. Så gick hon in till köket o fick se blomman, då börja hon på grina :) Innan hon hade sett kortet också :p Mitt i gråtandet så kom hon på sig själv att hon måste ta sig samman.. Hon hämtade de hon skulle hämta o gick ut i trappuppgången, där hon börja gråta igen :)

Snacka om att Tove får veta alldeles för sällan vilken underbar människa hon är! Hon utstrålar glädje o bus o man blir bara så jävla glad o va runt na! Jag är så oerhört glad att jag har fått hennes vänskap! Nu är de fan nästan så jag börjar tjuta :p Lycklig är jag iaf! :)
Dessutom har jag en karl som är helt underbar, hans förmåga att återberätta en händelse är helt underbar! Han är så fin att jag ler inombords varje gång jag ser han!

En ny dag, en måndag, detta kommer o bli en bra dag!

Gull&Gott

 

Kommentarer:

1 Sara:

nejj huvva Guitar Hero va svårt som de va!

Kommentera här: