Back on track

Jo, låt oss säga att jag inte är något fan av telia.. Nu har jag äntligen fått internet till lägenheten.. Tror bestämt att jag ska göra att handskrivet diplom för segaste någonsin.. Uppskattat? Nej, dom blir nog lika nöjda som jag är, de vill säga inte alls! *muttrar*

Åjo, här har hänt mycket, har ingen pejl vad jag skrev sist.. Stor möjlighet att jag inte har skrivit något om Mantorp, så vi börjar där.

Gatebil i Mantorp 29 juni - 1 juli
Vilket röj! Attsingen, dit ska jag igen om de blir någon tillställning nästa år! Snygga bilar, härligt folk, o tro´t eller ej, men tror du inte man lyckades hitta kalixgrabbar på samma vandrarhem som vi bodde! Total lycka :)
Eftersom sällskapet jag åkte ner med var oerhört tråkiga så rockade jag loss mä riktiga norrlänningar istället! En upplevelse? Ja! Minne för livet? Absolut!
Klanting som man är så glömde man ju kameran hemma, så de enda bildbevis jag har är några futtiga kort från mobilen..
       


Gatufesten i Sundsvall 6-8 juli
Efter mycket tjat och gnäll lyckades jag ta mig ner till Sundsvall.. Jag hade mycket skoj, sket i alla bekymmer angående "krysset" och hade det allmänt trevligt.. "Krysset" mitt blev förstås tjurigt på fyllen (ingen ovanlighet) och under dessa omständigheter så slutade de mä att jag hånglades lite med hans gamla barndomskompis.. Klokt val? Mja, lite känsligare hade jag kunnat varit.. Men jag orkade inte, jag gjorde vad som föll mig in och har inge skuldkänslor för de..
Lördag morgon, krysset slår sönder balkongdörren i lägenheten där vi bodde.. Nej, han skulle "öppna dörren".. mm säkert, tusen glasbitar överallt..
Lördagkväll kom o jag lyckades smita ifrån o umgicks med kusin Käsa o co, trevlig kväll, dock lite för mycket regn.. Sov i en gigantisk lägenhet som man lätt skulle kunna gå vilse i.. Åkte hem på lördgaskvällen o tog de lugnt..

Fäviken, 27-29 juli
Här var de en massa folk, trevligt folk, pratglada människor.. Härlig stämmning med andra ord.. Fick umgås hela kvällen med underbara Tove, bättre människa kan inte finnas, toktoppen! Kvällen kom o jag plankade in på området, eller rättare sagt, jag gick rakt igenom utan att betala, tackar tackar :)
Hoppade o studsade som nå tokar till Ständut Blakk.. Roligaste kommentaren längst fram kom från en kort brud som tittade förargat på Tove som stod tätt intill bakom "Ursäkta, kan du backa lite?" Varav Tove la av ett skratt och undrade i sin tysthet om bruden var helt bakom flötet.. Har man tjockt med folk bakom sig som trycker på kan det vara lite svårt att "backa lite", står man längst fram får man ta lite stryk, så är det här i världen :)
Och ja, jag hade ont i revbenen dagen efter och var oerhårt öm i tårna, dessutom hittade jag blåmärken på möjliga och omöjliga ställen..
Lördag, första gången jag skulle skala räkor.. Vilken grej! Jag fick visat för mig med första räkan att man drog först av huvudet, sen vickade man lite på stjärten varpå man drog av den, o sen var de bara o pilla bort resten av skalet.. Första räkan gick bra.. Sen plockade jag fram den andra, och till min fasa hade den gigantiska svarta utstickande ögon! Jag kastade den skrikandes på bordet.. Alla vända sina blickar mot mig, chocken la sig och alla skrattade som tokar.. Hehe, ja, man kan kalla mig en bimbo efter den händelsen!
Lördagkväll var lika rolig den, Ständut Blakk spelade även denna kväll, så det blev en massa studsande och sjungande!



Well, det var den viktigast uppdateringen.. Desutom orkar jag inte skriva mer för tillfället.. :P

På återseende..

Kommentera här: