Blondin? Javisst!

Skulle för första gågen betala mina räkningar via icabanken idag.. Så jag stoppade in kortet i dosan och istället för sifferkoden som skulle komma upp så stod de "70 Error" Hm tänkte jag.. Bäst att ringa kundservice o få lite hjälp..


Kom fram direkt, ingen köbildning där inte.. Förklarade mitt problem och människan ifråga blev brydd över detta "70 Error" hon bad mig vänta medans hon rådfrågade en kollega om vad detta kunde betyda.. En annan fick lyssna på någon sorts väntmusik, ganska humant faktiskt..


Musiken avbryts efter några minuter och männsikan kommer tillbaka.. Hon ber mig att torka av chipet på kortet mot mina kläder och därefter försöka igen.. Jag torkade och provade igen.. 70 Error dyker åter upp i rutan.. Denna proceduren gjorde jag ett flertal gånger..
Hon förklarade också åtskilliga gånger att den rosa sidan skulle vara uppåt, och att remsan skulle vara neråt.. Åtskilliga gånger! (hon sa det säkert fyra gånger..) Jag började undra om hon trodde att jag va dum.. Självklart visste jag att ica kortet var rosa..
Tillslut kom vi fram till att dom skulle hjälpa mig att betala räkningarna och skicka mig ett nytt kort eftersom chipet troligen var skadat.. Fin fint sa jag och stirrade samtidigt förundrat på kortet.. Plötsligt inser jag att det står swedbank på kortet jag återigen försöker mata in i den röda säkerhetsdosan.. Ett orange och vitt kort med texten swedbank på.. Jag börjar tokskratta och förklarar generat att jag hade använt mig av ett annat bankkort.. Och givetvis fick jag fram rätt siffror när jag stoppade i ica kortet, det ROSA kortet..

Well, jag är inte mer än blond.. Ha tålamod! ;P


-

image35
Solkatt? ;P



-

Kommentera här: